۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۶۶۹۶۰
آیت الله اراکی:

چرا برخی با وجود دیدن امداد الهی به خدا اعتماد ندارند؟ | به جای تکیه بر داخل به بیگانه دست دوستی داده اند

نماینده خبرگان با انتقاد از افرادی که با وجود دیدن امدادهای الهی به خدا اعتماد نمی کنند، گفت: متأسفانه عده ای به جای این تکیه کردن بر توان داخلی به بیگانه دست دوستی داده اند.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز در درس اخلاق که در مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، با بیان این که قوام حیات انسانی به تعقل و تفکر است، گفت: سیر انسان برای رسیدن کمالات از تفکر آغاز می‌شود و در آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) تأکیدهای فراوانی را به مسأله اندیشیدن در آیات الهی کرده‌اند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه گوش و چشم ورودی‌های انسان برای اندیشیدن است، گفت: خداوند سمع و بصر را به عنوان دو راه برای ورود مواد خام تفکر و اندیشیدن قرار داده است اما برخی از آیات الهی را می بنید و در آن تفکر و اندیشه نمی‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: ما انقلاب، جنگ و توطئه‌های دشمنان را دیدیم و شنیدیم و خداوند این نظام را در سختی‌ها پشتیبانی کرده است و با این وجود، اعتماد برخی به خداوند جلب نمی‌شود اما به قدرت‌های طاغوتی، دروغگو، عهد شکن، بی ایمان، بی پایه و بی اساس  اعتماد می‌کنند که این اتفاق جای بسی تأسف دارد.

وی با بیان اینکه تک تک پدیده‌های جهان دلایل قاطع بر وجود خداوند است، گفت: انسان از برخی اندیشمندان و پیروان‌ آنها تعجب می‌کند که با وجود این همه پدیده‌ها تازه به این نتیجه رسیده‌اند که وجود خداوند محال نیست؛ اما متأسفانه در صدا و سیما افکار آنها را ترویج می‌شود. 

 آیت الله اراکی با بیان اینکه مؤمنان نمی‌تواند نسبت آمریکا و اسراییل اظهار دوستی و علاقه داشته باشند، بیان کرد: مؤمنان میل به سالکان و نمادهای الهی همچون کعبه و مسجد و ذکر الهی داشته و نفرت به نمادهای شیطانی دارد و ‌آنها نمی‌توانند نسبت به پوشش، لباس، غذا و سبک‌های رفتاری و فرهنگ و پرچم کشورها و نمادهای آنها احساس تمایل داشته باشند.

 آیت الله اراکی ابراز داشت: افرادی که با میل با نمادهای الهی مبارزه می‌کنند و تمایل به آنها در دل دارند سبب کور دلی می شوند، این مسأله سبب کوری دل آنها می‌شوند و در نتیجه برای آنها هر آیه‌ای از آیات الهی عرضه شود، ایمان نخواهند آورد.

وی گفت: خداوند برای انقلاب آیات و نشانه‌ها بسیاری قرارداده است، خداوند نظام را بر شاه و دشمنان داخلی و توطئه‌های داخلی و خارجی پیروز کرده است؛ اما برخی به جایی اینکه توانایی‌های داخلی تکیه کنند، دست دوستی با بیگانه داده‌اند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه امام انسان بزرگی بود و مردم را از دل تاریکی به سوی روشنی رهبری کرد، بیان کرد: تمام دنیا اقرار دارند که کشور ایران تنها کشوری است که در برابر آمریکا ایستادگی کرده و ایران کشور مستقل و با عزتی است که این عزتمندی را در جهان مدیون امام خمینی(ره) هستیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مردم را در ابعاد گوناگون مانند مسأله معنویت و علم رشد و توسعه داد، گفت: پیش از انقلاب قاری قرآن در ایران وجود نداشت، اما در این زمان در کوچک‌ترین روستاهای کشور جلسات  قرآن بزرگان می‌شود؛ همچنین در آن زمان شاه، تعداد دانشجویان کمتر از صد هزار نفر بودند  اما در این بیش از چندین میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: برخی مدیریت فقهی را ناکارآمد و فشل بیان می‌کنند در حالی مدیریت خود آنها ناکارآمد است و هشتاد سال با شیوه سکولاریزم مملکت را اداره کرده‌اند و سبب بدبختی مملکت را فراهم کرده‌اند.

آیت الله اراکی با بیان کشور بعد از انقلاب پیشرفت و توسعه بسیاری داشته است، گفت: انقلابی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی از دستاوردها انقلاب دفاع کنند و به سخنان ضد انقلاب هجوم بیاورید و با حالت تهاجمی سخنان آنها را نقد کنند./998/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات